SALAM MA'AL HIJRAH


ASSALAMUALAIKUM WBRKTH...

SALAM MAAL HIJRAH yang ke 1431Hijrah..Walaupun agak lambat entri ana ucap tahun baru ni pada semua, apepun ana berharap moga tahun baru ini, kita dapat memperbaharui keazaman yang lebih baik supaya matlamat yang dituju mendapat keredhaan dari ALLAH Taala..
Syukur alhamdulilah kita masih lagi bernafas,menumpang dibumi Allah yang luas terbentang ini, sungguh indah ciptaan Allah Yang Maha Agung Tuhan sekelian alam.

Sempena menyambut Maal Hijrah ini,muhasabah pada diri yang kerdil lagi dhoif ini, ana mengajak pada diri ini dan sahabat-sahabat semua, moga tahun baru ini kita dapat mempertingkatkan lebih lagi prestasi selaku menjadi khalifah dimuka bumi ini. Yakni, mempertingkatkan segala amalan-amalan yang dilakukan bagi menokok nambah pahala yang berlipat ganda serta menghapus segala dosa-dosa yang telah banyak dilakukan sebelum ini. Apa yang paling penting sematkan jiwa kita dengan " Al- Amru bil ma'ruf Wanahyun Anil Munkar" buatlah perkara yang disuruh, cegah perkara yang dilarang...yakni taatilah perintah Allah dan Rasul bagi menjadi hamba Allah yang bertaqwa. Mudah-mudahan dengan apa yang kita lakukan mendapat keredhaan dan keberkatan dari Nya.
Maka,marilah sama-sama kita mempertingkatkan keimanan kita kepada Allah SWT.

Semoga dengan kedatangan tahun baru ini juga, kita semua dapat mengambil pelbagai iktibar serta contoh tauladan dari peristiwa hijrah Rasulullah SAW sebagai panduan kehidupan kita bagi keperluan harian yang mendatang.

Allah SWT berfirman yang bermaksud:
"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu kaum itu sehingga kaum itu mengubah apa yang ada dalam diri mereka sendiri." (Ar- Ra’d: 11)


Sabda Rasulullah SAW:
"Bermula Islam itu asing dan kelak akan kembali asing seperti semula. Maka berbahagialah orang-orang yang terpencil yang tidak banyak kawannya, iaitu orang yang melestarikan sunnahku yang sudah dirosakkan oleh manusia" (Muslim dan Tarmidzi)


Buat akhirnya,untuk sahabat-sahabat,
Semoga tahun ini akan lebih membawa keberkatan,
kerahmatan, kemuliaan,keimanan, kesucian hati
serta keredhaan Allah S.W.T. Amin Ya rabbal alamin.

islam Pictures, Images and Photos
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "SALAM MA'AL HIJRAH"

Post a Comment