ULAMAK PEWARIS NABI

ulama Pictures, Images and Photos

ASSALAMUALAIKUM WBRKTUH...

Sejuk hati tengok muka ulamak-ulamak ni..rasa tenang muka mereka, bersihnya wajah mereka. Itulah wajah ulamak-ulamak pewaris nabi..
Mudah-mudahan kita dapat mencontohi sifat mereka untuk menjadi ulamak..bukan ulamak dalam semak" sepertimana pepatah yang selalu disebut-sebut masyarakat.

Ana teringat kalam Us Hairul Nizam ( mantan Presiden PMRAM ), beliau meminta agar semua mahasiswa/wi Azhari dapat menjadi seorang ulamak.."the making of ulamak" bak kata beliau juga, selaku Azhari, kita seharusnya mengaut keuntungan ilmu yang banyak bagi menjadi seorang ulamak. Tak cukup sahaja ilmu kita di kuliah, malah kita sendiri kena rajin pergi bertalaqi, contoh pergi ke masjid azhar atau tempat dimana sahaja yang boleh kita kutip ilmu sebagai manfaat diri khususnya bilamana kita telah terjun ke medan masyarakat nanti.

Diri ana yang serba kerdil ini jua, masih belum cukup ilmu walaupun telah selesai pengajian. Banyak peranan ana setelahmana mendirikan rumahtangga, apepun ini bukan halangan untuk ana mempelajari segala ilmu yang ada dibumi anbiya ini..
Moga semusim sesi yang masih berbaki pada tahun ini di Mesir, dapat ana kutip mutiara ilmu sebanyak mungkin agar dapat dijadikan panduan sebagai pentarbiahan diri khususnya ke medan masyarakat Malaysia nanti..mudah-mudahan.

Sahabat-sahabat..
Ingatlah! kita adalah mata rantai perjuangan Rasuluallah SAW, seandainya putusnya rantai yang kita bawa,bagaimanakah kita ingin mencantumkan semula?? maka, peranan kitalah yang perlu memastikan rantai yang kita bawa ini, tetap kuat dan utuh demi memastikan agama yang tercinta yang kita bawa ini, terus dijulang dan gemilang.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "ULAMAK PEWARIS NABI"

Post a Comment