JAULAH AJKT&HEWI KPIPM KE ZAGAZIG



ASSALAMUALAIKUM WBRKTUH,

Alhamdulilah, selesai sudah program yang telah saya ikuti petang tadi iaitu Jaulah AJKT dan HEWI KPIPM ke bumi Syarqiah, Zaqaziq yang bertempat di Dewan Dar-Wehdah. Program yang bermula pukul 4 petang dan berakhir kira-kira 6.40 petang tadi. Program telah diserikan dengan ucapan kata-kata aluan oleh Pengerusi DPMZ Us. Hanif b. Jamaluddin, kemudian dimulakan dengan sesi persoalan mengikut jabatan dan muhasabah/cadangan dan seterusnya program diakhiri kalam penutup oleh Us. Muhamad Zulfadli b. Zainal selaku Penasihat KPIPM . Program jaulah ini, yang juga dinamakan " MESRA 2010" ini adalah jaulah AJKT/HEWI bagi kesemua muhafazah antaranya Mansurah, Tanta, Iskandariah,dan lain-lain lagi. Disamping itu, "Mesra 2010"ini diselitkan jua, program-program ilmiah dan thaqafah bagi memantapkan mutu ilmu baik dikalangan azhari mahupun perubatan.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

citer sikit pasal hewi..1
Untuk pengetahuan, lama juga saya menunggu saat-saat bersama adik-adik Hewi KPIPM ini untuk turun jaulah ke Zaqaziq bersama adik-adik akhawat ku disini..walaupun ada permasalahan pada mulanya, alhamdulilah akhirnya sampai jua adik-adik HEWI seperjuanganku yang kukasihi. Gembira rasanya bila bertemu mereka..maklumlah, bukan selalu nak jumpa exco-exco ni, dengan ada program sebeginilah sebenarnya dapat berjumpa dan kenal lebih dekat, disamping memupuk lagi ukhuwwah bersama adik-adik Zaqaziq disini.. Disamping itu juga dapat mengeratkan lagi hubungan kepimpinan bersama ahli tak kira mahu bidang perubatan atau azhari..Ini kerana untuk mengelakkan jurang perbezaan dan perpecahan belah diantara mana-mana pihak sepertimana firman Allah Taala: "
" berpegang teguhlah kamu pada tali Allah dan janganlah kamu berpecah belah "

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Sebenarnya, banyak sungguh kenangan manis suka dan duka bersama adik-adik HEWI ku sewaktu ditaklifkan jawatan HEWI KPIPM!! teringat pulak saya, ketika mana diamanahkan sebagai Ketua Biro Tabung Kebajikan& Riadah HEWI SESI 2004/05 dan Ketua Unit Perhubungan, Sambutan dan Rehlah HEWI SESI 2006/07, banyak ujian dan amanah yang terpundak perlu dipikul dan dilaksanakan bagi memastikan kesatuan yang disokong dan didokongi mencapai hadaf yang ditujui dan survival dengannya. Kelalaian memikul tugasan yang diamanahkan bagi pimpinan adalah salah satu perkara yang cukup membahayakan, dan perlu dititikberatkan untuk diperbaiki, kerna ia boleh menimbulkan pelbagai fitnah atau tohmahan dari ahli yang pelbagai karenah/ ragam dan secara tak langsung menyebabkan ahli hilang kethiqahan pada pimpinan. Justeru itu, " al-qiadah taklif , laisa tasyrif " maksudnya kepimpinan adalah satu bebanan dan bukanlah satu kemuliaan.
Apapun, tugas kepimpinan bukanlah satu tugas yang mudah untuk dipikul, bila mana tiadak ada kerjasama atau komitmen dari ahli..secara kholasahnya, ahli dan pimpinan perlu bersatu hati , berlapang dada , bersifat amanah, dalam gerak kerja bagi menyatupadukan hubungan ahli dan pimpinan lebih mesra dan erat.

Oklah, itu saja saya selitkan ruangan untuk dikongsi bersama bilamana berada ditampuk kepimpinan sempena Jaulah EXCO ini petang tadi..

Untuk akhirnya, syabas dan sekalung penghargaan buat semua AJKT dan HEWI KPIPM, dan tidak dilupa Penasihat yang turut menjayakan program Jaulah ini. Moga sumbangan tenaga dan kebajikan yang kalian sumbangkan, dinilai dan diberikan ganjaran yang berlipat ganda oleh Allah SWT. Mudah-mudahan..amin


gambar adik-adik hewiku
belakang dari kiri: salamah, zihan, shuhada din, intan, shuhada zul,
depan dari kiri : aimi jailati, huzaifah, ina ( penasihat ) , aimi, anis, zila


SALAM PERJUANGAN BUAT AJKT DAN HEWI SEMUA
MOGA TERUS THABAT...........
p/s;Moga Jaulah Mesra 2010 ini, dapat memupuk ukhuwwah yang lebih erat lagi diantara ahli dan pimpinan.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "JAULAH AJKT&HEWI KPIPM KE ZAGAZIG"

Post a Comment